Nu kommer mer om ridningen!;)

VIKTIGT TILL DIG SOM INTE ORKAR LÄSA HELA INLÄGGET, LÄS DET SISTA!
Innan lektionen tittade vi på den nya hästen Shakira (JÄTTE SÖÖÖT!)
...Vi fick hoppa! (yey!)( Hinner inte göra ett så långt inlägg) Tyvärr kunde ingen filma! Jag fick Illusion och Ad fick Hubbe gubben. Det gick JÄTTE bra, Illusion var som en raket hela lektionen, han var galet PIGG!! Och Hubbe blev också pigg efter dem första hindrerna! Men ett hinder ville inte Illusion (och inte dem flesta andra hästarna heler) hoppa över, han kom som i hundranitti och sedan tvärrstanna han och jag flög i väg och landade på rygg på marken... han inte riktigt reagera, men fick ont i höften och rumpan!!x'D När alla andra som var efter mig också hade hoppat den banan (hindret var klurigt att hoppa över) så skulle vi hoppa igen, men bara dem två sista hindrena (ett hinder innan det svåra) och då fick jag börja (vilket jag var glad över, eftersom jag ville hoppa hindret direkt... vilket jag faktiskt fick... nu blev det kompliserat... jag fick hoppa bara det svåra hindret precis efter att jag hade ramlat av sedan fick jag och alla andra hoppa dem två sista hindrena.) Jag styrde en extremt noggrann vägg och smackade på, vilket hjälpte och det gick super bra för oss! En häst var SUPER gullig, han ville ALDRIG över det svåra hindret och då sa Anna (vår ridlärare) att han kunde skrita över och han ville inte det heller, så han lyfte ena hoven och nuddade hindret med den, men det tyckte han räckte, sedan ville han inte hoppa över det, så Anna tog tag i tyglarna och ledde honom över det! Snacka om gulligt! Efter lektionen borstade vi hästarna noggrannt sedan åkte vi hem och nu ska jag måla naglarna!!;)
PS! I SOMMAR SKA VI JU PÅ RIDLÄGER! OCH DÅ FÖLJER KAMERAN MED! OCH DÅ SKA DET FOTAS, VI SKA FOTA HÄSTAR, NATUR OCH ANTAGLIGEN LITE NÄR VI BADAR! OCH KANSKE NÅGOT ANNAT ROLIGT!!XD

Alla gulliga komentarer!<3

Du har väl läst inlägget?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ser bara vi... mowhaha!c:)

Har du någon blogg?

Kommentar:

Komentera ett till inlägg!:D
Follow on Bloglovin
RSS 2.0
Teal Moustache